• Soutenance de thèse de Rosalie Defourné (Mosel-VeriDis)

    A008

    Rosalie Defourné (Mosel-VeriDis) soutiendra sa thèse intitulée "Encodages de la théorie des ensembles de TLA+ pour la preuve automatique", le 7 novembre à 14h en salle C005. Résumé : Cette thèse porte sur TLA+, un langage de spécification fondé sur la logique temporelle et la théorie des ensembles non typée. TLA+ est principalement utilisé dans […]

  • PhD Defense: Liam Cripwell (Synalp)

    A008

    Liam Cripwell (Synalp) will defend his thesis, entitled "Controllable and document-level text simplification", on Friday, November 10th at 3 p.m. am in room A008. Abstract : Text simplification is a task that involves rewriting a text to make it easier to read and understand for a wider audience, while still expressing the same core meaning. […]

  • PhD Defense: Prerak Srivastava (Multispeech)

    A008

    Prerak Srivastava (Multispeech) will defend his thesis, entitled "Realism in Virtually Supervised Learning for Acoustic Room Characterization and Sound Source Localization", on Monday, November 13th at 10 am in room A008. Abstract : Audio Augmented Reality aims to integrate virtual audio content into the user’s acoustic environment, creating an immersive audio experience. The commercial availability […]

  • Colloquium du Loria : Yves Lepage

    Amphithéâtre du Loria

    Le prochain colloquium du Loria aura lieu le mercredi 15 novembre à 13h30 dans l'amphithéâtre. Nous aurons le plaisir d'accueillir Yves Lepage, Professeur à l'Université Waseda. Analogie et données de langue Historiquement, la notion technique d'analogie (A est à B ce que C est à D) est immédiatement passée des mathématiques (nombres naturels) à l'étude […]

  • D4 Seminar : Socio-conversational AI: Modelling the socio-emotional component of interactions using neural models

    A008

    Speaker: Chloé Clavel (Centre Inria de Paris, équipe-projet ALMAnaCH) Abstract: A single lack of social tact on the part of a conversational system (chatbot, voice assistant, social robot) can cause the user's trust and engagement with the interaction to drop. This lack of social intelligence affects the willingness of a large audience to view conversational […]